Ideastyle - weboldal készítés, marketing, reklámfilm, arculattervezés
Ideastyle
Ideastyle

A színek pszichológiája az arculattervezés során

A marketingben a színek pszichológiája nagyon fontos, ugyanis a színek hatnak a fogyasztók érzelmeire.

Ideastyle

marketing

Ideastyle

A színek megtervezése a logótól indul

A színek pszichológiailag erősen hatnak a döntéshozatalra, ezért már a logó megtervezése során fontos, hogy milyen színeket választunk vállalkozásunk arculatához, amivel azonosítják azt. Egy kutatás alapján az emberek 93%-a ítél a honlap, katalógus, vagy vizuális megjelenés alapján vásárlás előtt. Ekkor a termék színe és kinézete befolyásol minket a döntésben. A maradék 7% a személyesen megélt élmények a termékkel kapcsolatban. Ezért téves gondolat, hogy a színek nem csak a látvány szempontjából döntőek, hanem érzelmi hatásai is vannak. A jó reklám az érzelmekre hat, szokták mondani.. Ebbe beletartozik a színek pszichológiája is.

SuperSet

 

Pár tény a színekről

- Az egész világon a kék a leggyakrabban használt szín weboldalak esetén. - A nagyobb konverzió elérése érdekében a következő cselekvésre hívó színek használata a leggyakoribb: zöld, sárga, narancs, piros. - A nők kedvenc színe a zöld, a kék és a lila árnyalatai. - A férfiak kedvenc színe a kék, a fekete és a zöld árnyalatai. - A világosabb színek jókedvet okoznak, így szívesebben vásárol a vevő. - Az erős kontrasztok könnyebb olvashatóságot eredményeznek.

Jetski

 

A piros szín hatásai arculattervezés során

A piros színt előszeretettel használják nagy világcégek, ugyanis nagyon hatásos szín. A szenvedélyt és a szeretetet szimbolizálja, valamint növeli az étvágyat is, ezért étteremláncoknál előszeretettel használják. Elősegíti az izgalom érzését, növeli a pulzusszámot, ezért vásárlásra ösztönző hatása van. Az éberséggel és a biztonsággal és kapcsolatban van a piros szín.

404

 

A kék szín hatásai arculattervezés során

A kék szín nyugalmat áraszt, a bizalom és a hűség színe, ezért is olyan népszerű. A férfiaknál közkedvelt szín, amit előszeretettel használnak is férfiaknak szánt termékeknél. A víz jelképe, növeli a termelékenységet. A közösségi oldalakon előszeretettel használják, mivel megbízhatóságot sugall. Ugyanerre a bizalomra építenek nagy bankok is a kék színnel. Élelmiszerek esetében nem tanácsos a kék szín, ugyanis diéta során is használatos szín, megakadályozza, hogy sokat együnk, valamint csillapítja az étvágyat.

LCDTVdoktor

 

A zöld szín hatása az arculattervezés során

A zöld színt a természethez, a nyugalomhoz, az egészséghez társítjuk, növeli a kreativitást. A természethez való kapcsolódása abban is megmutatkozik, hogy környezetvédelemmel foglalkozó cégek használják, hiszen már maga a szín kiejtése, a zöld is a környezettudatosságot szimbolizálja. A nyugtató hatását kórházakban, orvosi rendelőkben is alkalmazzák, ugyanis csökkenti a szorongást. A zöld szín cselekvésre késztet, kitűnik.

GyáliKisgép

 

A lila szín az arculattervezés során

A lila színt a sikerrel, a gazdagsággal, a luxussal, a bölcsességgel és a tisztelettel társítják. Öregedésgátló termékeknél hatásos, ugyanis nyugtat. A kék biztonságát és a piros szín energiáját egyben szimbolizálja. A zöldhöz hasonlóan a problémamegoldó képességet, a kreativitást is elősegíti.

Leilas

 

A sárga szín arculattervezés során

A vidám sárga színnel az optimizmust, a vidámságot tudjuk kifejezni. Az emlékezetet, a gondolkodást, az összpontosítást, az agyi aktivitást segíti elő. Vonzza a tekintetet, kitűnik. Fiatalos, optimista stílusba illő. Babajátékokat gyártó cégek gyakori színe, ugyanis azt vallják, hogy a csecsemők először ezt a színt látják, erre reagálnak először. Fontos az egyensúly sárga szín esetén, ugyanis a túl sok szorongást okoz. Gyakran használják figyelmeztető tábláknál is.

Mundo

 

A narancssárga szín arculattervezés során

A narancssárga is boldogságot, vidámságot és magabiztosságot sugall. Amellett, hogy izgalmat vált ki, cselekvésre ösztönöz, ezért a vásárlóknál ideális lehet. Előhozza a versenyszellemet, a bizalomra és testmozgásra ösztönöz. Sportcsapatok is szeretik, mivel a csapatszellemet, az optimista érzelmeket hozza elő. A megfizethetőséggel is összefüggésbe hozza gyakran az agyunk, ezért akciókor is szerencsés szín. Ezzel a színnel sem szabad túlzásba esni.

StihlBöhönye

 

A fekete és a fehér szín az arculattervezés során

A feketével a hatalmat, a rejtélyt, az eleganciát, a kifinomultságot, az eleganciát társítjuk. Ennél sem szabad túlzásba esni, mert az elnyomást, hatalmat fejez ki. A fehér szín a tisztaság, az egyszerűség, a szabadságérzet, a tisztaság, frissesség és a biztonság színe.

Stex

 

Ideastyle

Neked miben segíthetünk?

Írd meg céljaidat, elképzeléseidet és mi segítünk megvalósítani azokat!

Success! Your message has been sent successfully.

Kerüljünk kapcsolatba!

Elismerő vélemények:

Ideastyle

Kapcsolat:

Ideastyle Professional Kft
1135 Budapest
Szegedi út 50-52

+36 70 953 7314
info@ideastyle.hu

Kövess:

  • Ideastyle instagram
  • Ideastyle facebook
  • Ideastyle youtube

© All rights reserved.